loading...

نماي كرتين وال

نماي كرتين وال

بازدید : 85
11 زمان : 1399:2

نماي كرتين وال يكي از زيباترين نماهاي مدرني است كه با توجه به كاربرد شيشه و آلومينيوم در آن از شرايط و ويژگيهاي منحصر به فردي برخوردار مي باشد…

فن آوري اين نماي شيشه اي در نيمه دوم قرن بيستم در بازار جايي براي خود پيدا كرد و با گسترش استفاده از آنها رفته رفته نمونه و مدل هاي متنوعي از نماهاي شيشه اي به بازار عرضه شد.

با ورود نماهاي شيشه اي كه در آنها از تيغه هاي عمودي استفاده شده بود و همچنين براي قاب بندي ها مفيد بود و بعدها با ورود نيمه قاب كردن و بعد از آن بدون قاب كردن و در ساليان جديد با ورود نماهاي شيشه اي اسپايدري رونق خاصي در استفاده از نماهاي شيشه اي ايجاد شد و شفافيت نماها زيادتر گشت.

با توليد شدن شيشه هاي رفلكس به كارگيري اين گونه شيشه ها در نماي ساختمانهاي آسمانخراش و برجها متداول گشت.

به كارگيري نماي شيشه اي افزون بر زيبايي مخصوص به خود مصرف نور را نيز كنترل مي كند.

همينطور شيشه هاي دو يا سه جداره يك لايه عايق صوتي و حرارتي خوبي را پديد مي آورند.

نماي كرتين وال:

نماي كرتين وال يكي از زيباترين نماهاي مدرني است كه با توجه به كاربرد شيشه و آلومينيوم در آن از شرايط و ويژگيهاي منحصر به فردي برخوردار مي باشد.

اين نوع نما كاملا بصورت صنعتي ساخته مي شود و شرايط نصب آن به گونه اي است كه انعطاف پذيري خاصي در مواجهه با تنشهاي ناشي از زلزله و نشست هاي احتمالي ساختمان در مواقع اضطراري دارد.

برخي از خصوصيات و مزاياي نماي كرتين وال

1-ساختار خود ايستاي نما و كاهش بار ساختمان

2- رفتار تنشي مناسب در مقابل نيروي زلزله

3- امكان استفاده از شيشه 2 يا 3 جداره

4- امكان اجرا به صورت تمام آلومينيوم

5-تنوع رنگي بسيار بالا

6- زيبايي وجلوه خاص و مدرن نما در شب و روز

7-افزايش مقدار نور ورودي به ساختمان

8-كاهش مصرف انرژي

9-عايق بندي كامل رطوبتي و حرارتي و صوتي و تامين شرايط آسايش ساكنين

10-مجهز به سيستم تخليه هوا و آب باران

11-امكان نصب انواع مدل هاي بازشو بر روي آن

12-امكان تركيب آسان با ساير سيستم هاي پوشش نما

13-سرعت بالاي اجرا

14-امكان اجرا به صورت پيش ساخته و يا نيمه پيش ساخته

15-كيفيت بالاي نما و كاهش هزينه هاي نگهداري

مراحل اجراي نماي كرتينوال :

ارائه مدولاسيون بر اساس طرح اوليه بر اساس محاسبه ضريبهاي موثر در پايداري سازه و با توجه به ميزان پرت مصالح

ساخت و مونتاژ مدول هاي نماي كرتين وال

پياده سازي و اجراي كمر بند هاي اصلي

اجراي براكت نگهدارنده

تثبيت و رگلاژ كرتين وال ها

بازدید : 188
11 زمان : 1399:2

سيستم Stick سيستم ارزانتر اجراي نماي كرتين وال مي باشد. در سيستم استيك ، لامل ها قبل از اجراي نماي كرتين وال در داخل كارخانه توليد و لقمه بندي مي شود و سپس به كارگاه ساختماني ارسال شده وكليه مراحل مونتاژ نما در محل پروژه انجام مي گيرد و از هزينه حمل قطعات بزرگ ساخته شده كاسته مي شود . به دليل اندازه گيري همزمان در سايت و ساخت قطعات ، ديگر نيازي به كنترل عمليات ساخت در كارخانه نمي باشد.

در اين سيستم معمولا اعضاء عمودي (mullion ) ابتدا نصب مي گردند، پس از آن اعضاء افقي ( Transom ) و در نهايت قطعات شيشه و يا لنگه هاي پنجره بازشو روي سيستم نماي كرتين وال نصب مي گردند.

سيستم يونيتايز

در سيستم اجراي يونيتايز كه مدولار نيز ناميده مي شود تقريبا تمامي مراحل ساخت در كارخانه سازنده انجام مي گيرد بدين معني كه بر اساس اندازه گيري و طراحي هاي دقيق انجام شده ، نماي ساختمان به قطعات يا پنل هاي كوچكتري كه از نظر وزن و ابعاد قابل جابجايي باشد تقسيم بندي مي گردد و كليه اجزاي آن شامل پروفيل ها، گسگت ها، اتصالات و يراق آلات در كارخانه مونتاژ و نهايتا شيشه و ساير مصالح پر كننده در آن نصب و مدول هاي كامل شده به محل پروژه حمل مي گردند . سپس هر يك از مدول ها در محل مشخص خود با روش هنگينگ به اتصالات تعبيه شده بر روي بدنه ساختمان در كنار يكديگر نصب مي گردند.

روش ساخت پنل ها به اين صورت مي باشد كه كليه پروفيل هاي به كار رفته به صورت نر و ماده ساخته شده و مثلا اگردر يك پنل پروفيل نر كار شده است در پنل كناري در همان نقطه اتصال پروفيل ماده موليون به كار رفته كه در نهايت موقع نصب داخل هم رفته و به هم چفت مي شوند و به صورت يك پروفيل ديده مي شوند.

نوع انجام كار در سيستم استيك Stik نوع انجام كار در سيستم يونيتايز

نصب المانهاي افقي و عمودي در كارگاه ( محل پروژه ) انجام مي گيرد در كارخانه نصب مي شود

نصب شيشه در كارگاه انجام مي گيرد در كارخانه نصب مي شود

آب بندي سيستم در كارگاه انجام مي گيرد در كارخانه انجام مي شود

لاملها و قطعات جداگانه بسته بندي مي شود يك مدول قابل نصب در پالت فلزي يا چوبي بسته بندي مي شود

براي حمل در طبقات لاملها با تاور كرين و مابقي با آسانسور كارگاهي حمل مي شود مدول با تاور كرين يا بالابرنده مخصوص حمل مي شود

در سيستم استيك با خرابي يك لامل براي تعويض قطعات معيوب منطقه بزرگي مي بايست دوباره بازگشائي گردد در سيستم يونيتايز سهولت بيشتري دارد

زمان اجرا سريع است حدود چهل درصد سريع تر از روش استيك مي باشد

نماي كرتين وال محصول معماري مدرن است با معماري هاي تك همسو مي باشد

بازدید : 207
11 زمان : 1399:2

نماي كرتين وال شيشه اي يكي از پركاربردترين انواع نماهاي شيشه اي مي باشد. نماي كرتين وال در برگردان پارسي معناي “ديوار پرده اي” را به خود مي گيرد ، اگر بخواهيم از منظر لغت شناسي به آن نگاه كنيم متوجه مي شويم كه از دو جزء “ديوار” (كه به منظور نوعي پوشش و جداكننده به كار برده شده) و “پرده” (كه هم بر سبكي وزن دلالت دارد و هم شفافيت) ، تشكيل شده است.

در واقع نماي كرتين وال شيشه اي سيستم پوشش دهنده بيروني ساختمان است ، پوششي غير ساختاري كه خودش به صورت جداگانه يك “سازه” محسوب مي شود ، به اين معنا كه هيچ بار مرده اي از ساختمان را به دوش نمي كشد و تنها نيرويي كه بر آن وارد مي شود وزن خودش و نيروي بادي است كه با احتساب موقعيت اقليمي و ارتفاع ساختمان بر آن وارد خواهد شد.

معماران و طراحان متخصص با دانش طراحي تكنولوژي نماي كرتين وال شيشه اي ، يكي از زيبا ترين نما هاي مدرن را با كاربرد آلومينيوم و شيشه ارائه مي دهند ، در واقع آنها آينده را طراحي مي كنند.

از مزاياي نماي كرتين وال شيشه اي :

كاهش مصرف انرژي ( به دليل عايق بندي حرفه اي اين سازه توسط Thermal Break)

سبكي ساختاري و كاهش وزن مرده ساختمان

نهايت استفاده از شفافيت نور روز

سرعت بالاي اجرا (بهره مندي از Unitized system)

امكان تركيب آسان با ساير پوشش هاي نما

امكان نصب Opening يا مدل هاي بازشو

كاهش هزينه نگه داري و مراقبت

توانايي مقاومت در برابر لرزش هاي حاصل از باد هاي شديد و يا زمين لرزه

جلوگيري از دستبرد و سرقت

مقاومت در برابر حرارت بالا و حتي آتش

داراي استاندارد هاي Passive House

امكان اجراي Glass Roof تا شيب 2درجه

امكان استفاده از شيشه هاي يك ، دو يا چند جداره

امكان استفاده از طيف عظيم طرح ها و رنگ هاي شيشه در نماي كرتين وال

بازدید : 243
11 زمان : 1399:2

نماي لامل، يا همان نماي كرتين وال ؛ يكي از سيستم هاي نماي مدرن ساختماني بوده كه ساختاري خود ايستا داشته، به اين معنا كه وزن بالاي شيشه ، بر روي سازه كرتين وال يا همان لامل ها و شاسي كشي هاي مربوطه سنگيني مي كند و هيچ بار مرده اي حاصل از وزن شيشه ها و بار انرژي هاي حاصل از باد ، طوفان و … كه متوجه پوسته خارجي (نما) مي باشد، متوجه خود ساختمان نخواهد بود. به اصطلاح سيستم نماي لامل يك سازه مجزا محسوب مي شود.

نماي كرتين وال curtainwall يكي از انواع نماهاي شيشه اي ساختمان با سيستم پوشش با سازه خود ايستا است . در واقع نماي كرتين وال بهترين نماي شيشه اي ساختمان به لحاظ مسائل سازه در ارتفاع محسوب مي شود. اين نوع نما معمولا از مصالح سبك بويژه تركيب آلومينيوم و شيشه ساخته مي شود.

لامل چيست ؟

اسنراكچر آلومينيومي نماي كرتين وال ، يا در واقع همان پروفيل هاي آلومينيومي كه شيشه بر روي آنها سوار مي شوند ؛ “لامل” ناميده مي شوند.

در نماي كرتين وال، لامل ها در دو بخش افقي و عمودي ارائه مي شوند. لامل هاي افقي “ترنسم” و لامل هاي عمودي “موليون” نام دارند. لازم به ذكر است كه در اجراي سيستم هاي نماي كرتين وال ، به طور معمول ترنسم (لامل افقي) در سايز طولي كوچكتري نسبت به موليون (لامل عمودي) ارائه مي شود اما مي بايستي كه عرض لامل ها با يكديگر برابر باشند. وجود اين اختلاف سايز در طول لامل ها به اين خاطر بوده كه بيشتر بار شيشه بر روي لامل هاي عمودي (موليون) خواهد بود، اما در افق ديد بعضي از طراحان و آرشيتكت ها و به دليل بالا رفتن سطح زيبايي بصري نما از داخل ، اندازه طولي ترنسم و موليون را با يكديگر برابر در نظر مي گيرند كه اين بسته به ظرافت در طراحي نما و معماري مي باشد.

نماي كرتين وال شيشه اي يكي از پركاربردترين انواع نماهاي شيشه اي مي باشد. نماي كرتين وال در برگردان پارسي معناي “ديوار پرده اي” را به خود مي گيرد ، اگر بخواهيم از منظر لغت شناسي به آن نگاه كنيم متوجه مي شويم كه از دو جزء “ديوار” (كه به منظور نوعي پوشش و جداكننده به كار برده شده) و “پرده” (كه هم بر سبكي وزن دلالت دارد و هم شفافيت) ، تشكيل شده است.

در واقع نماي كرتين وال شيشه اي سيستم پوشش دهنده بيروني ساختمان است ، پوششي غير ساختاري كه خودش به صورت جداگانه يك “سازه” محسوب مي شود ، به اين معنا كه هيچ بار مرده اي از ساختمان را به دوش نمي كشد و تنها نيرويي كه بر آن وارد مي شود وزن خودش و نيروي بادي است كه با احتساب موقعيت اقليمي و ارتفاع ساختمان بر آن وارد خواهد شد.

معماران و طراحان متخصص با دانش طراحي تكنولوژي نماي كرتين وال شيشه اي ، يكي از زيبا ترين نما هاي مدرن را با كاربرد آلومينيوم و شيشه ارائه مي دهند ، در واقع آنها آينده را طراحي مي كنند.

بازدید : 244
11 زمان : 1399:2

چسب سيليكون و نماي كرتين وال و چگونگي استفاده از انواع چسب ها موضوع مهمي است كه در اين مقاله به آن مي پردازيم.لازم به ذكر است در اين بحث منظور از سيليكون مهندسي، سيليكون دو جزئي است. كه در عمليات دوجداره سازي شيشه دوجداره توسط پمپ هاي ميكسر با نسبت مشخص تركيب شده و به وسيله نازل مخصوص و ميزگردان به عنوان چسب لايه دوم دوجداره ساز در حاشيه شيشه تزريق مي شود. تزريقي كه در آن دو جزء محصول با نسبتي صحيح و دقيق با هم ممزوج شده باشند و توسط افراد ماهر، ميان درز ناشي از وجود جداكننده قرار گيرد. در واقع سعي داريم مابين چسب هاي كارتريجي موجود در بازار و سيليكون هاي با كيفيت تمايز قائل شويم .

اگر در اجراي نماي كرتين وال سيليكون غير مهندسي در پروژه استفاده شود چه مشكلاتي به وجود خواهد آمد؟

مزيت اصلي سيليكون خاصيت ارتجاعي و چسبندگي آن است و در عين حال مي تواند در برابر اشعه تابش فرابنفش مقاومت خوبي داشته باشد. ولي بر عهده پيمانكار و كارفرماست كه دقت كنند تا سيليكون هاي كارتريجي موجود در بازار كه به هيچ وجه براي كارهاي دقيق توليد نشده اند را به كار نبرند.قابل تامل است اين كه وقتي چسب هاي كارتريجي در مصارفي مانند سراميك و كاشي حمام و دستشويي به كار مي روند چگونه مي توانند در كار حساسي مثل دوجداره سازي شيشه نيز با همان كيفيت به كار روند در واقع بايد دقت نمود توليد كنندگان اين گونه چسب ها خودشان بر روي كارتن بسته بندي محصولاتشان مطلبي در خصوص دوجداره سازي شيشه عنوان نمي كنند و كاربرد هاي اصلي آن را در مصارف غير حساس تري ذكر مي نمايند.

اما يك چسب سيليكون خوب چه برتري هايي نسبت به چسب هاي كارتريجي دارد و نشانه هاي آن چيست ونماي كرتين وال و چسب سيليكون با چه نسبتي بهترين منظز نماي كرتين وال را حاصل مي نمايند؟

-1 چسبندگي قابل قبول به شيشه و فلز

-2 مقاومت كششي خوب

-3 جلوگيري از گذردهي گازهاي تزريق شده بين شيشه ها مانند آرگون

-4 مقاومت بالا در برابر تابش پرتو فرابنفش

-5 مقاومت در برابر تغييرات دمايي

-6 سيليكون مهندسي پايه اسيدي ندارد

-7 طول عمر بالاي ماده با حفظ ويژگي هاي ذكر شده

در ادامه مطالب ما را درباره نماي كرتين وال دنبال كنيد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 147
  • بازدید سال : 195
  • بازدید کلی : 2127
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی